TERMENI GENERALI SI CONDITII DE CONTRACT
TERMENI GENERALI SI CONDITII DE CONTRACT Acesti termeni generali si conditii de afacere sunt bazati pe orientarea trasata de Federatia Internationala a Agentiilor de Inspectie
1. In lipsa altor specificatii aprobate in scris, Alex Stewart Romania (denumita in continuare “compania”) efectueaza servicii in concordanta cu acesti Termeni Generalisi Conditii si corespunzator tuturor ofertelor de servicii care sunt subiectulacestor Termeni Generali si Conditii. Toate acordurile si aranjamentele contractuale sunt guvernate din toate punctele de vedere de acesti Termeni Generali si Conditii cu exceptia domeniilor in care aceste aranjamente vor exclude oricare din acesti Termeni Generali si Conditii).
2. Compania este o intreprindere angajata in domeniul inspectiilor, prelevarii, analizei si testarii. Cum ar fi:
2.1. efectueaza servicii standardizate care sunt mentionate in Termeni Generali si Conditii 6;
2.2. efectueaza servicii speciale de consultanta care au putut fi convenite de catre Companie asa cum sunt mentionate in Termeni Generali si Conditii 7;
2.3. emite rapoarte si/sau certificate asa cum sunt mentionate in Termeni Generali si Conditii 8.
3. Compania actioneaza in numele persoanelor sau organismelor de la care instructiunile isi au originea (denumite in continuare “Beneficiar”). Nici o alta parte nu este indreptatita sa dea instructiuni cu privire la inspectie sau emiterea certificatelor, numai daca este autorizata de catre Beneficiar si acceptate de catre Companie. Compania va fi considerata in mod irevocabil autorizata sa ofere rapoarte sau certificate unei terte parti daca sunt urmate instructiunile date de catre Beneficiar, si dacao astfel de promisiune a fost facuta unei terte parti, promisiune care decurge din circumstante, uzantele comertului, obisnuinte sau practici.
4. Compania va oferi servicii in conformitate cu:
4.1. instructiunile precise ale Beneficiarului confrirmate de Companie;
4.2. termenii Formularului de Comanda Standardizat al Companiei si/sau Fisa Specificatiilor Standardizate, daca este folosita;
4.3. uzante ale comertului, obisnuinte sau practici relevante;
4.4. acele metode ale Companiei care vor fi considerate a fi adecvate din considerente tehnice, operative si/sau financiare.
5.
5.1. Toate cererile si comenzile pentru furnizarea de servicii trebuie sa fie insotite de informatii suficiente, specificatiile si instructiunile sa permita Companiei sa evalueze si/sau efectueze serviciile solicitate. Compania nu poate fi trasa la raspundere de orice ambiguitate din instructiunile date de clienti, nici pentru orice informatie incorecta sau derutanta furnizate sau obtinute.
5.2. Documentele care reflecta angajamentele contractate intre Beneficiar si terte parti, sau documentele tertelor parti, cum ari copii ale contractelor de vanzare, scrisori de credit, conosamente,etc. vor fi (daca sunt primite de Companie) considerate doar informative, fara extinderea sau restrictionarea obligatiilor acceptate de catre Companie.
6. Serviciile standardizate ale Companiei pot include toate sau unul dintre urmatoarele:
6.1. inspectia calitativa si /sau cantitativa;
6.2. inspectia marfurilor, echipamentelor, ambalajelor, rezervoarelor, containerelor si a mijloacelor de transport;
6.3. supravegherea incarcarii sau descarcarii;
6.4. prelevarea si prepararea probelor;
6.5. analize de laborator sau alte teste;
6.6. control si audit; 6.7. verificarea sau certificarea greutatii.
7. Serviciile speciale care depasesc scopul serviciile standardizate mentionate in Termeni Generali si Conditii 6 vor fi efectuate de catre Companie doar prin aranjamente particulare.
8.
8.1. Pe baza instructiunilor Beneficiarului acceptate de catre Companie, aceasta va emite rapoarte si certificate de inspectie care vor reflecta opiniile formulate cu grija in limita instructiunilor primite dar Compania nu este oblogata sa faca referire sau sa raporteze fapte sau circumstante care sunt in afara instructiunilor primite. Acceptarea instructiunilor de catre Companie nu il despagubeste pe beneficiar pentru ambiguitatile ce pot avea efect asupra rezultatului inspectiei.
8.2. Rapoartele sau certificatele emise in urma analizei sau testarii probelor contin opinia Companiei cu privire la doar la acele probe , dar nu exprima opinia asupra incarcaturii din care au fost luate probele. Odata ce Compania a emis rezultatele analizelor, daca se ridica dubii privind acuratetea rezultatelor fie din partea Companiei, fie din partea Beneficiarului, Compania isi rezerva dreptul de a re-verifica si modifica cum considera de cuviinta. Compania va retine probe sau portiuni din probe in numele Beneficiarului pentru o perioada de sase luni de la primirea probelor numai daca Beneficiarul informeaza in scris Compania pentru a le retine o perioada mai lunga de timp. Daca Beneficiarul solicita ca probele de rezerva sa fie trimise mai departe de catre Companie, costul trimiterii probelor va fi in contul Beneficiarului. Compania nu va fi raspunzatoare de probele pierdute in timpul transportului prin servicii de curierat sau servicii postale.
9. Beneficiarul va:
9.1. asigura ca instructiuni si informatii suficiente sunt date Companiei la termenul stabilit pentru a permite efectuarea serviciilor solicitate in mod eficient;
9.2. asigura accesul reprezentatntilor Companiei pentru a le permite efectuarea serviciilor solicitate in mod eficent;
9.3. suplimenteaza, daca este cazul, echipamentele speciale si personalul necesar pentru performanta serviciilor solicitate;
9.4. asigura luarea tuturor masurilor de siguranta si securitate in munca in timpul efectuarii serviciilor, si nu le va astepta de la Companie, chiar daca au fost cerute sau nu;
9.5. urma toti pasii necesari pentru a elimina sau remedia orice obstructionare sau intrerupere in timpul efectuarii serviciilor solicitate;
9.6. informa din timp Compania de orice pericole actuale sau potentiale, asociate cu orice comanda, probe sau testari cuprinzand, de exemplu, prezenta sau riscul de radiatii, toxic sau netoxic, sau elementele explozive ale materialelor, poluarea mediului inconjurator.
9.7. exercita toate drepturile si obligatiile din contract chiar daca un raport sau un certificat a fost sau nu emis de catre Companie.
10. Compania va fi indreptatita sa delege efectuarea unei parti sau a tuturor serviciilor contractate cu Beneficiarul oricarui alt agent sau subcontractor.
11. Daca cerintele Beneficiarului necesita analiza probelor de catre laboratorul Beneficiarului sau al unei terte parti, Compania va trimite rezultatul analizelor dar fara raspunderea fata de acuratetea acestora.De asemenea, atunci cand Compania doar asista analiele facute de laboratorul Beneficiarului sau a unei terte parti, Compania va confirma faptul ca proba corecta a fost analizata, dar nu va fi responsabila de acuratetea analizelor sau a rezultatelor.
12.
12.1. Compania isi exercita atributiile cu grija si competenta in efectuarea serviciilor si isi asuma raspunderea doar in cazuri de neglijenta dovedite.
12.2. Raspunderea Companiei cu privire la orice reclamatii privind pierderea, prejudicierea sau costul de orice natura nu va depasi in nici o circumstanta o suma totala egala cu valoarea de trei ori a tarifului sau comisionului serviciului respectiv.
12.3. Limita raspunderii Companiei din paragraful 12.2. poate fi extinsa in urma cererii primite de catre Companie cu cel putin cinci zile lucratoare inainte de efectuarea serviciilor.
13. Beneficiarul va garanta si va despagubi Compania, , angajatii sai, agentii sau subcontractorii impotriva reclamatiilor facute de catre terte parti pentru pierderea, prejudicierea sau cheltuiala de orice natura referitoare la performanta efectuarii serviciilor.
14. Orice angajat, agent sau subcontractor al Companiei va avea beneficiul limitarii raspunderii si despagubirii , limite continute in acesti Termeni Generali si Conditii.
15. In eventualitatea in care apar probleme neprevazute in timpul efectuarii oricarui serviciu contractat, Compania va fi indreptatita sa aplice costuri aditionale pentru a acoperi timpul si costurile aditionale suportate pentu finalizarea serviciului.
16.
16.1. Beneficiarul va plati la termen, nu mai tarziu de 15 zile de la primirea facturii sau in cursul altei perioade acceptata in scris si stabilita de Companuie.
16.2. Beneficiarul nu va fi indreptatit sa retina sau sa intarzie plata in contul Companiei ca urmare a unei dispute sau reclamatii.
16.3. In cazul suspendarii aranjamentului de plata cu creditorii, faliment, insolventa, administrare juridica sau incetarea activitatii beneficiarului, Compania va avea dreptul de a suspenda efectuarea tuturor serviciilor fara raspundere.
17. In cazul in care Compania a fost impiedicata din orice motive sa-si efectueze sau finalizeze serviciile pentru care a fost facuta o comanda sau un contract, Beneficiarul va plati Companiei:
17.1. suma tuturor cheltuielilor efectuate sau suportate;
17.2. un procent din tariful sau comisionul agreat egal cu procentul serviciului efectuat, iar Compania va fi degrevata de toate responsabilitatile pentru neefectuarea partiala sau totala a serviciilor solicitate.
18. Compania va fi degrevata de toate raspunderile pentru reclamatiile de pierdere, prejudiciere, sau cheltuiala doar in cazul intervenirii unui proces ca urmare a neefectuarii unui serviciu dupa trei luni de la data la care trebuia finalizat.
19. Compania nu este nici asigurator nici garant si declina orice raspundere. Beneficiarul care urmareste gasirea unei garantii impotriva pierderii sau prejudiciului ar trebui sa obtina asigurarea potrivita.
20. Toate datele si rezultatele continute in email sau fax sunt valabile atunci cand sunt insotite de documentele oficilale din dosarele Companiei.
21. Acesti Termeni Generali si Conditii sunt guvernati de legile din Romania si sunt sibiectul jurisdictiei exclusivee ala Tribunalelor din Romania.
22. Nici o modificare, corectare sau renuntare la acesti Termeni Generali si Conditii nu vor avea efect decat daca sunt facute in scris si semnate de catre un reprezentant al Companiei.